FANDOM

Lordi Voldemort tappoi Harryn vanhemmat kun hän oli aivan pieni. Hän yritti tappaa Harrya,mutta ei pystynyt. Siksi Harry Potter on kuuluisa velho. Kun hän yritti tappaa Harrya,jotain merkillistä tapahtui. Hän jotenkin katosi kuin olisi kuollut. Mutta ei,niinkuin Hagrid sanoi "Höpön löpön sanon minä.". Elokuvassa Viisasten kivi hänen kasvonsa ilmestyvät Provessori Oraven takaraivoon. Salaisuuksien kammiossa hänet nähdään teinipoikana nimeltä Tom Valedro. Azkabanin vanki elokuvassa häntä ei näytetä. Mitä ihmettä? Neljännessä osassa Harryn nimi putkahtaa Liekehtivästä pikarista. Kuka sen on laittanut? Se oli Bartemius Kyyry nuorempi,Voldemortin uskollinen apuri. Kun Harry ja Cedric Diggory koskettivat kolmivelhopokaalia,he huomasivat sen olevan porttiavain suoraan Voldemortin luo. Mutta Harry selvisi taas. Seuraavassa osassa Voldemort houkutteli Harryn Taikaministeriöön,salaperäisyyksien osastolle. Siellä kuolonsyöjät odottivat heitä ja halusivat viedä Harryyn liittyvän ennustuksen Voldemortille. Lopussa Taikaministerikin näkee Voldemortin ilmielävänä,ja huomaa että hän on palannut. Elokuvassa Puoliverinen prinssi Voldemort antaa Draco Malfoylle tehtävän tappaa Dumbledore. Mutta lopuksi Severus Kalkaros tappaa Dumbledoren. Viimeisessä osassa Harry,Ron ja Hermione aloittavat hirnyrkkien etsinnän. Mutta matkan varrella he kuulevat Ksenofilius Lovekivalta kuoleman varjeluksista. Harry ei tiedä kumpi on tärkeämpi,hirnyrkit,vai kuoleman varjelukset. Voldemortkin yrittää saada yhtä varjelusta,seljasauvaa. Elokuvassa hän tappaa Kalkaroksen sen takia että saa seljasauvan kokonaan ja kunnolla itselleen. Lopussa Voldemort ja Harry kaksintaistelevat ja kun Voldemort yrittää tappaa Harryn,Harry onnistuu saamaan tappokirouksen kääntymään Voldemortiin,se sijaan kuin itseensä. Voldemort kuolee lopussa ja Harry menee naimisiin Ginnyn kanssa ja he saavat kolme lasta: James,Lily ja Albus.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki