FANDOM

Rupert
Ronald Bilius Weasley
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Sininen

Hiusten väri

Punainen

Syntynyt

1. maaliskuuta, 1980

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Arvonimi(/et)

Valvojaoppilas

Alias

Lonnukka, Roonil Wazlib, Stan Pikitie

Taikasauva

Saarnia, 12 tuumaa, yksisarvisen jouhi. Pajua, 14 tuumaa, yksisarvisen jouhi (uudempi)

Mörkö

Hämähäkki

Suojelius

Jackrussellinterrieri

Ammatti

Aurori

Liittoutumat

Tylypahka

Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin ilmestyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Rupert Grint

Ronald Bilius Weasley (lempinimi Ron) oli Arthur ja Molly Weasleyn poika ja hänellä oli kuusi sisarusta: pikkusisko Ginny, kaksoisveljet Fred ja George sekä isoveljet Percy, Charlie ja Bill. Ron oli pitkä ja hontelo, hänellä oli paljon pisamia ja tulipunaiset hiukset kuten muullakin perheellä. Hän omisti Percyn vanhan Kutka-rotan, (joka myöhemmin Harry Potter ja Azkabanin vangissa paljastui animaagi Peter Piskuilaniksi). Myöhemmin Ron sai pöllön. Ron asui Kotikolossa Saukkonummella ja hän on syntynyt 1. maaliskuuta 1980. Hän tapasi Harry Potterin ja Hermione Grangerin Tylypahkan pikajunassa matkalla Tylypahkaan. Koska Weasleyn perhe oli köyhä, Ronilla oli veljensä Charlien vanha taikasauva, kunnes hän sai uuden kolmantena kouluvuonnaan, edellisen katkettua onnettomuudessa. Neljäntenä kouluvuonnaan Ron on erittäin mustasukkainen huispaustähti Viktor Krumille tämän pyydettyä Hermionea parikseen Kolmivelhoturnajaisten joulutanssiaisiin, ja käyttäytyy myöhemmin yrmeästi myös Cormac MacLaggenia kohtaan tämän ollessa Hermionen seuralainen Horatius Kuhnusarvion joulukutsuilla. Kuudentena kouluvuotena myös Hermionen mustasukkaisuus alkaa heräillä Ronin alkaessa seurustella Lavender Brownin kanssa. Tämän voi päätellä siitä, että Hermione tulehduttaa välinsä Ronin kanssa jälleen kerran. He saavat sovittua riitansa ja myöhemmin Lavender jättää Ronin, koska epäilee tämän seurustelevan Hermionen kanssa. Ron avioitui lopulta Hermione Grangerin kanssa ja he saivat kaksi lasta: Rosen ja Hugon.

Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa HP-wikiä tunkemalla artikkeliin lisää Pottermaista magiaa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki